Page 3 - Ο Διευθυντής σχολικής μονάδας στο ρόλο του μέντορα
P. 3

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ




            ΕΙΣΑΓΩΓΗ ...................................................................................................... 5

            ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. H ΜΕΝΤΟΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ  7
               1.1 Εννοιολογική αποσαφήνιση του ρόλου του μέντορα .......................... 7

               1.2 Ο ρόλος του μέντορα.......................................................................... 10
                 1.2.1. Ο μέντορας ως εκπαιδευτικός σύντροφος (partner) και καθοδηγητής (instructor)

                  ............................................................................................................... 11

                 1.2.2 Ο μέντορας ως φορέας καινοτομιών .......................................... 11
                 1.2.3 Ο μέντορας ως  φορέας συνεργασίας ........................................ 12

               1.3 Η μεντορική σχέση.............................................................................. 13

               1.4 Είδη της μεντορικής σχέσης............................................................... 15
               1.5 Εμπόδια στη μεντορική σχέση ........................................................... 16

               1.6  Οφέλη της μεντορικής σχέσης .......................................................... 18
                 1.6.1 Τα οφέλη για τον μέντορα από το θεσμό του μέντορα .............. 23

                 1.6.2 Τα οφέλη για τη σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα από το θεσμό του
                 μέντορα .................................................................................................. 24

               1.7 Παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχή μεντορική σχέση ........ 27

            ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ  28
               2.1 Χαρακτηριστικά του μέντορα.............................................................. 29

               2.2 Κριτήρια επιλογής του μέντορα.......................................................... 32
               2.3 Τα στάδια της μεντορικής σχέσης...................................................... 37

            ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΜΕΝΤΟΡΑ41
               3.1. Ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην Ελλάδα ως μέντορα σύμφωνα με

               το νομοθετικό πλαίσιο............................................................................... 41

               3.2. Παράγοντες που αναδεικνύουν το διευθυντή ως μέντορα .............. 42
                 3.2.1  Επικοινωνία................................................................................. 44

                 3.2.2 Κλίμα ............................................................................................ 48

                 3.2.3 Κουλτούρα.................................................................................... 49
                 3.2.4 Υποστήριξη νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών ........................... 52

            ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ...................................... 60
               4.1 Η ποσοτική έρευνα ............................................................................. 60

               4.2 Το ερωτηματολόγιο της έρευνας........................................................ 61
               4.3 Ηθικές κατευθυντήριες γραμμές στην έρευνα ................................... 63


                                                                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8